Vokalensemble og orkester

Skt. Olai Vokalensemble er et koncertkor på ca 28 medlemmer. Vi optræder ofte sammen med kirkens orkester i større kirkemusikalske værker f.eks. den årlige opførelse af Händels Messias.

Indstuderingstempoet er højt, derfor kræves rimelige nodelæsningsfærdigheder. Vi vægter en sund sangteknik højt.

Vokaleensemblet søger enkelte nye medlemmer. Kunne det have interesse kontakt da kantor Roland Haraldson.

Koret øver tirsdage kl. 19-21.30 i Helsingør Domkirke.

Skt. Olai Kammerorkester er et kammerorkester med symfonisk besætning. Det består af en blanding af elite-amatører og uddannede musikere. Vi spiller normalt med en besætning på ca. 20 strygere og dobbelte blæsere.

Orkesteret fungerer som projektorkester med korte, intense prøveperioder. De seneste år har Haydns Skabelsen, Mozarts c-molmesse, Brahms Requiem,  Mendelssohns Elias,Gades Elverskud og Händels Messias været på programmet.

Egnede musikere kan skrives op på en venteliste, og der er af og til brug for assistenter. Kontakt: kantor Roland Haraldson, tlf: 4025 1280 E-mail: roland@haraldson.dk